Swoim doświadczeniem w produkcji śrub połączonym z wiedzą materiałoznawczą i wymaganiami wytrzymałościowymi dla elementów złącznych wspieramy ambitnych studentów od 2019 roku.
Formuła Student to prestiżowe zawody inżynieryjne dla studentów, które polegają na opracowaniu projektu, budowie i testowaniu bolidów wyścigowych. Uczestnicy tworzą pojazdy zgodnie z międzynarodowymi regulaminami oraz konkurują w konkurencjach statycznych oraz dynamicznych. Konkurencje statyczne opierają się na weryfikacji wiedzy i umiejętności studentów w ramach prezentacji swoich pomysłów przed panelami sędziowskimi.
Ocenie zostają poddane trzy elementy. Przede wszystkim jest to design samochodu, czyli cała myśl inżynieryjna towarzysząca stworzonej konstrukcji. Oceniana jest także technologia produkcji wraz z optymalizacją kosztów i analizą ryzyka produkcyjnego oraz model biznesowy, w tym analiza rynku konkurencji i plany sprzedażowe. W ramach konkurencji dynamicznych bolidy zmagają się na torze w kilku testach. Przyspieszenie sprawdza się na odcinku 75 metrów, a stabilność – na obiekcie w kształcie cyfry osiem. Miejsce na starcie wyścigu daje lokata wywalczona w jednokilometrowym sprincie kwalifikacyjnym. Wyścig główny to 22 kilometry rywalizacji, podczas której liczy się wytrzymałość i efektywność bolidów.
Wszystkie konkurencje dynamiczne polegają na zdobyciu jak najlepszego indywidualnego czasu zespołu, przy czym w wyścigu głównym kilka zespołów jednocześnie rywalizuje o najlepszy czas na torze.
Samochody biorące udział w Formule Student budowane są na wzór Formuły 1 w trzech kategoriach: spalinowej, elektrycznej i autonomicznej. Opierają się na bardzo wymagających regulacjach technicznych, które obejmują m.in. wymagania dotyczące bezpieczeństwa, rodzaju napędu, a także parametrów takich jak aerodynamika czy zawieszenie. Są to zaawansowane technicznie pojazdy, które uczestnicy samodzielnie projektują i budują od podstaw przy wsparciu współpracującego z nimi przemysłu. Pojazdy te charakteryzują niewielkimi prędkościami maksymalnymi (zakres 130-150 km/h), natomiast bardzo istotna jest zwrotność oraz przyspieszenie – na ten moment rekord świata w przyspieszeniu samochodu elektrycznego jest ustalony przez zespół Formuły Student, rozpędzając się do 100 km/h w czasie poniżej 1 sekundy!
Od sezonu 2019 współpracujemy z zespołem PWR Racing z Politechniki Wrocławskiej, a w późniejszych latach wspieraliśmy ekipę z Politechniki Warszawskiej oraz PG Racing – reprezentację Politechniki Gdańskiej. W naszej współpracy skupiamy się na patronacie sponsorskim poprzez wykonanie elementów złącznych do corocznie konstruowanych od zera bolidów. Dostarczamy studentom śruby, nakrętki, podkładki i specjalne detale konstrukcyjne wykonane z metali lekkich t.j aluminium i tytan w specjalnie podwyższonym stanie wytrzymałości. Tym sposobem skutecznie łączymy bezpieczeństwo kierowców poprzez wykorzystanie wytrzymałych detali wraz z działaniem skoncentrowanym na obniżeniu wagi auta, a jest to możliwe dzięki naszej współpracy z Instytutem Wysokich Ciśnień PAN w projektach badawczo-rozwojowych. I niezmiennie zadziwia nas poziom zaangażowania, ambicji i wiedzy młodych adeptów sztuki inżynierskiej – to czysta przyjemność z nimi współpracować.