Kształcenie dualne

W naszej firmie najważniejszym zasobem są ludzie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu, wiedzy, ambicjom i odwadze inżynierskiej udaje nam się cały czas rozwijać. A rozwój to także umiejętna inwestycja w podnoszenie kompetencji pracowników i skuteczne wdrażanie młodych adeptów sztuki inżynierskiej. Poprzez stałą współpracę klastrową i współpracę ze szkołami technicznymi mamy zaszczyt uczestniczyć w modelu kształcenia dualnego w zawodzie „Operator obrabiarek sterowanych numerycznie’.

Corocznie, w cyklu cotygodniowym, kształcimy młodzież w ramach zajęć warsztatowych. Indywidualne podejście i mentoringowy system nauczania przynosi wymierne efekty edukacyjne, pozwalające na efektywne przygotowanie młodzieży uczącej się do konkretnego zawodu technicznego.

Ogromną zaletą formy kształcenia w systemie dualnym jest możliwość kontynuowania nauki w najbardziej nowoczesnych parkach maszynowych lokalnych przedsiębiorstw, co równocześnie wiąże się z odciążeniem samorządów w zakresie ponoszenia kosztów odpowiedniego utrzymania zaplecza edukacyjnego w szkołach – ciężar zabezpieczenia środków trwałych niezbędnych w procesie edukacji przeniesiony jest na pracodawców realizujących kształcenie. Jest to idealnie zbalansowane rozwiązanie dostarczające odpowiednie narzędzia uczącym się przy równoczesnej minimalizacji kosztów utrzymania infrastruktury po stronie szkół. A możliwość weryfikowania swojej wiedzy w realiach produkcyjnych podczas wytwarzania rzeczywistych wyrobów wykonywanych na zlecenie konkretnych odbiorców automatycznie rozszerza wiedzę uczniów o kolejne, powiązane zagadnienia i uświadamia funkcjonowanie otoczenia biznesowego w szerszym kontekście łańcucha dostaw.

Kształcenie dualne to połączenie kształcenia teoretycznego z kształceniem praktycznym w celu zastosowania i pogłębienia zdobytej wiedzy oraz umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy. Uczniowie wiedzę teoretyczną uzyskują w szkole, a zajęcia praktyczne odbywają się w nowoczesnych zakładach produkcyjnych. Jest to przykład idealnego sposobu połączenia teorii i praktyki. Szczególnie ważny aspekt kształcenia dualnego stanowi regularna nauka praktyczna w przedsiębiorstwach, która odbywa się 1 lub 2 razy w tygodniu.